دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان خبر داد. 

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری امروز در آستان مبارک امامزاده صالح (ع) گفت:امسال بیست و دومین سال برگزاری همایش بزرگ و جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. شاید ۲۲ سال پیش هیچ‌کس باور نمی‌کرد که زمانی برسد که ما به حدود ۸۵۰۰ جلسه در گستره ایران عزیز و ۴۵ کشور جهان برسیم.

 وی افزود: آمار و ارقام به ما در رسیدن به عمق مظلومیت این طفل شیرخوار کمک می‌کند، اما فراتر از آن، توانستیم با ترویج مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در ذهن همه انسان‌ها این سوال را ایجاد کنیم که به کدامین گناه کشته شد؟ ما مفتخریم که امروز بزرگترین هیئت عزاداری بانوان را به همراه طفل‌های شیرخوار آنان داریم.

وی عنوان کرد: سربند‌های سبز علوی با شعار یا صاحب سازمان (عج) که بر سر این نوزادان بسته می‌شود حاوی یک پیام و یک سلام بزرگ است. ما باید این آمار و ارقام را به بالاترین قله‌ها برسانیم. نباید خودمان را در جغرافیای شیعه محدود کنیم. مادیدیم که در حسینیه حزب الله لبنان مادران مسیحی طفل‌های شیرخوار خود را نذر منجی کردند و اسنادش هم موجود است.

منافی پور توضیح داد: تأثیرگذاری آئین عزاداری مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به خاطر نمادین بودن آن است. امسال ۶هزار و ۴۸۰ نقطه ثبت شده در سراسر ایران خواهیم داشت که روز جمعه این آئین عزاداری را برگزار خواهند کرد. بزرگترین جلسات در استان فارس هست که ۸۰۰ جلسه است. پس از آن در استان مازندران ۷۵۰ محفل برگزار خواهد شد و در استان‌های اصفهان و یزد هم به ترتیب ۴۲۰ و ۴۰۰جلسه برگزار می شود. این مراسم همچنین در ۱۱هزار امامزاده برگزار می‌شودو به این آمار اضافه می‌شود. در پاکستان بیش از ۴۰۰جلسه داریم. ما باید در چشم انداز ۲۵ساله به بیش از ۱۵هزار جلسه در سراسر کشور برسیم.

منافی‌پور اضافه کرد: سیدالشهدا فقط برای من و توی شیعه نیست. سیدالشهدا فقط برای گریه کردن و حاجت گرفتن نیست برای تعالی است، چون عشق‌مدار و حق‌مدار بود و خودشان فرموده‌اند آمده‌ام دنیای شما را اصلاح کنم و درک این حقیقت از هزاران سلام و دعا بیشتر است. اگر این را فهمیدیم به نسل جوان می‌آموزیم که راه فلاح این است. امام حق بود و نگذاشتند حق را برقرار کند و، چون شهید شد باید بر ایشان گریست. 

وی افزود: قبلا مراسم‌های عزاداری و نوحه‌خوانی بود، اما حضور مادران و شیرخوارگان در جهان این سوال را ایجاد کرد که چرا اینگونه این فرهنگ در حال توسعه است. 

منافی‌پور پیرامون  هفت سال پژوهش در حوزه پیراهن امام حسین (ع) گفت: سه اجلاس با محور پیراهن حضرت سیدالشهدا (ع) را با حضور علما و نخبگان منابر شیعه برگزار کرده‌ایم. راز موفقیت حرکت حضرت علی اصغر (ع) نمادسازی در این حوزه بود. اگر جریان خیر و شر با تصویر و نماد به میدان بیاید می‌تواند موفق شود. 

وی گفت: مانیز نیاز به نمادسازی داریم و نخبگان منابر شیعه باید بدانند موفقیت فرهنگ‌سازی در حوزه دین با نمادسازی محقق می‌شود. شیطان برای به انحطاط کشیدن انسان نمادسازی کرده است. ما هم نماد داریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) توضیح داد:پیراهن حضرت سیدالشهدا (ع) نماد ماست که ۱۲۴ هزار پیامبر به آن متوسل شده‌اند و قبل از عاشورا به حضرت زینب (س) داده شد تا به امام حسین (ع) برساند. این پیراهن که به خون امام حسین (ع) آغشته است در دست ائمه هست و امام زمان (عج) با این پیراهن ظهور می‌کند. اگر شیعه به این نماد تام عاشورا نپردازد دستش خالی می‌ماند. 

منافی پور خاطر نشان کرد: در همین راستا سوگواره سفینه النجاه امسال با موضوع پیراهن حضرت سیدالشهدا (ع) در حوزه‌های علمی، هنری و ادبی و ۱۲ محور فراخوان شده و اهداف ما جا انداختن این نماد در آحاد جامعه بشری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.